היסטוריה – על קצה המזלג

מיה מיתוג משאית

חברת 'מיה' הוקמה בשמה המלא 'מיה תבליני החיים ירושלים בע"מ' בשנת 1982. שלושה שותפים: מויש, ישראל והודי, חברי-ילדות, הקימו מפעל קטנטן בגבעת שאול שבירושלים, כשברשותם מכונה אחת למילוי אבקות. הם החליטו לקרוא לחברה בשמה 'מיה' – ראשי תיבות של שמותיהם.
החברה החלה את דרכה בייצור ומכירת אבקות אפייה ותבלינים, כאשר היא נושאת את דגל הכשרות המחמירה של הבד"צ העדה החרדית, שבימים ההם לא היה נפוץ במיוחד. במהלך השנים צברה מיה מוניטין חשוב בציבור החרדי.

עם השנים נוספו שני חברי ילדות (שמוליק ועמי) שהפכו אף הם לשותפים. החברה התרחבה ומגוון מוצריה גדל. כתוצאה מכך נוספו מכונות חדשות ועובדים נוספים בעלי הכשרה. יכולות הייצור והשיווק גדלו והורגש הצורך במקום נוסף.

בשנת 1998 עברה החברה לאזור התעשייה במישור אדומים, שם שוכנים כיום מפעלי היצור, מחסני ההפצה והנהלת החברה. בשנת 2010 שינתה החברה את שמה הרשמי ל 'מיה תעשיות מזון בע"מ' ובכך משקף שמה את המגוון הרחב של מוצריה.
כיום החברה מייצרת, אורזת ומשווקת מגוון רחב של למעלה מ-300 מוצרים (כ-850 פריטים), כולם באתר אחד, בשלל קטגוריות: קטניות, אורז ודגנים, מוצרי עזר לאפייה, תבלינים, פיצוחים, פירות יבשים, חטיפים, סוכריות וממתקים ועוד.

החברה משקיעה רבות ברכישת ציוד ומכשור מתקדם, במחקר ופיתוח של מוצרים חדשים בעלי ערך מוסף, ולאחרונה יצאה בתהליך מיתוג שבא לידי ביטוי בשינוי הלוגו, האריזות והשפה העיצובית והשיווקית. תהליך המיתוג הוביל את החברה למחוזות נוספים הכוללים מוצרים חדשניים, אריזות איכותיות ועוד.

'מיה'  מהווה דוגמה מצוינת לחברה בבעלות פרטית שהצליחה להתקדם בצעדים מדודים עד שהפכה לחברה מבוססת ומבטיחה. יחד עם זאת, היא שומרת על אופייה הצנוע העממי והישראלי.